سلام و عرض ادب خدمت شما دوستان خوبم ، من سید امیرعلی میرحسینی هستم، متولد 1385 ؛
یک نوجوان اکتیو و فعال که علاقه زیادی به برنامه نویسی، هوش مصنوعی، هوافضا، نجوم و امنیت شبکه داره.
من فرزند دوم خانواده نسبتاً مذهبی هستم و در حال حاضر در رشته نرم افزار  تحصیل می کنم.

آشنایی من با همسرم

من از کودکی ، با کامپیوتر آشنا شدم و به طور خودآموز ، شروع به یادگیری برنامه نویسی کردم.
( حال چرا این موضوع؟ چه ربطی به تیتر این بخش داره!
این بخش که عنوانش " آشنایی من با همسرم " است!.
واقعیتش، از داستانی شروع میشه که من برای توضیح به اطرافیانم تعریف میکنم.
توضیح اینکه چرا انقدر پایه لبتاب میشینم؟
من این داستان رو به صورت یک سبک (خودزندگی‌نامه‌ای و ادبی) برای اطرافیانم تعریف میکنم تا کمی از حال و هوای دل عاشق‌من سر دربیاورند یا با من بهتر آشنا شوند (:
 

 {{ 
مادرم وقتی من‌را موجودی ساکن در کنار لپ‌تاب می‌بیند، با لحن انتقام جویانه‌ای-که اکثر مادرها خنده‌دار می‌زنند-می‌گوید: پس کی می‌ری سرخونه زندگی‌ت؟
طفلک نمی‌داند که من به عقد دائم لپ‌تاپ خویش درآمده‌ام!
در اوایل زندگی با عشوه هایش رو مخم بود ،
زبان یکدیگر را هم نمی‌فهمیدیم و کارهای محدودی برای هم انجام می‌دادیم ولی بعدها دیدم که این زندگی نمی‌شود و باید سعی کنم با او ارتباط صمیمانه تر برقرار کنم. 
این شد که بنده به سراغ یاد گرفتن زبان های برنامه نویسی رفتم تا من و همسر عزیزم لپ‌تاب، بتوانیم بیش‌تر از پیش زندگی مسالمت آمیزی و خوشایندی را در کنار یکدیگر رقم زنیم.


به الحمد الله زندگی‌مان خوب است… نمی‌گویم دعوا و مرافه نداریم… گاهی که کد ها اجرا نمی‌شود و حرفم را گوش نمی‌دهد، مطمئنا دلم می‌خواهد… آره و آره از اینا!.
اما نمی‌شود، طفلک که تقصیری نداشت، اینگونه آفریده شده بود (زبان نفهم 😄 البته، بین خودمون بمونه حرفم؛ اینو بهش نگین چون تازه آشتی کردیم 😊)
البته قابل به زکر است که من او را همینگونه پذیرفته‌ام پس من باید به حدی پیشرفت کنم و یاد بگیرم که بهتر با او سخن گویم!
او هر روز سخت در تلاش است که سطح خود را بالا بُرده و من عاجزانه به دنبال بالا بُردن توانایی‌هایم برای برقراری هر چه بهتر با او هستم.
گاهی برای دلبری‌کردن ورژن عوض می‌کند که بعضی اوقات سلیقه‌اش خوب است اما گاهی اوقات همین ورژن عوض کردنش چالش‌های جدی ای برای جفتمان به وجود می آورد.


که باعث دعوا های بی دلیل زندگیمان میشود.
یکی از خصیصه های خوبی که دارد این است که اهل غر زدن نیست و وقتی می‌خواهد یکی از فایل ها را از زندگیمان حذف کند، حتما نظر من را می‌پرسد و من بیشتر از پیش عاشقش می‌شوم!
بلاخره این روزا آدمی به اندازه ای حرف گوش کنی همسر من کمتری وجود دارد و برای من باعث خوشبختی است، که همسرمو دارم.
زندگی‌مان را با یک دست نرم افزار کلام‌الله مجید، یک اتاق پر از ابزار و پلاگین مورد علاقه‌اش به همراه مهریۀ 1399 نرم افزار کتاب‌خوانی و کتابخانه های محبوب پایتون شروع کردیم.
آری این است زندگی من، سید امیرعلی میرحسینی، که پنج سال بعد از تولد ویندوزXP به دنیا آمدم و دانش‌جوی مهندسی نرم افزار هستم.
}} )

خلاصه؛؛؛

من با زبان های مختلف برنامه نویسی مانند پایتون، جاوااسکریپت، سی شارپ و … کار کرده ام و تجربه طراحی سایت با استفاده از HTML، CSS، جنگو و … را دارم. من همچنین با فریمورک های هوش مصنوعی مانند تنسورفلو، پایتورچ و … آشنایی نسبی دارم و چندین پروژه در این زمینه ایجاد کردم.

بعضی از پروژه های من عبارتند از:

  • ساخت یک موتور جستجوگر به نام سید امیرعلی میرحسینی که از سه موتور جستجوگر (بینگ، گوگل و داک داک گو) استفاده می کند و نتایج را با توجه به اولویت های کاربر نمایش می دهد. این پروژه را با استفاده از پایتون و جاوااسرکیپت پیاده سازی کرده ام و می توانید آن را در [این لینک] ببینید.
     
  • ساخت یک بازی آنلاین به نام بلک تال که در آن بازیکنان می توانند با هم رقابت کنند و مهارت های خود را در زمینه های مختلف نشان دهند. این بازی را با استفاده از جاوااسکریپت و فایربیس ساخته ام و می توانید آن را در [*درحال حاضر دردسترس نیست*] امتحان کنید.
     
  • ساخت یک هوش مصنوعی محرمانه به نام مایکل که مانند یک دستیار شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی عمل می کند و قابل استفاده در اندروید و ویندوز  را دارا است؛ این هوش مصوعی توسط چندین ساب سیستم عمل میکند که در زیر یکی از این ساب سیستم هارو معرفی میکنم.
     
  • اولین ساب سیستمی که من به نام مایک بیتی نامگذاری کرده ام، سیستم مبنی بر دستیار شخصی است که می تواند با صدای من با کاربران صحبت کند و به سوالات و درخواست های آنها پاسخ دهد. این سیستم  را با استفاده از پایتون و کتابخانه های مربوط به پردازش زبان طبیعی و تشخیص گفتار نوشته ام و قابلیت های زیر را دارد:
    • تشخیص صدای کاربر و تبدیل آن به متن
    • تحلیل متن و درک معنای سوال یا درخواست کاربر
    • جستجو در اینترنت یا پایگاه داده های خود برای پیدا کردن پاسخ مناسب
    • تولید متن پاسخ با استفاده از الگوریتم های خلاقانه
    • تبدیل متن پاسخ به صدا با استفاده از مدل های تولید گفتار
    • ارسال صدا به کاربر از طریق گوش
  • این ساب سیستم را برای استفاده سیستم مبنی بر هوش مصنوعی اصلی به نام مایکل طراحی کردم که برای استفاده شخصی خودم ساخته ام و به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی، نمی توانم آن را با شما به اشتراک بگذارم. اما می توانید نمونه ای از صحبت های من و مایکل را در
    [*این فایل صوتی در دسترس نیست*] گوش کنید.

دلیل ایجاد این وبلاگ

به عنوان یک برنامه نویس، من علاقه زیادی به یادگیری و به روز رسانی دانش خود دارم. من همیشه در حال دنبال کردن آخرین تکنولوژی ها و روش های برنامه نویسی هستم و سعی می کنم آنها را در پروژه های خود به کار ببرم. من همچنین دوست دارم که دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارم و از تجربه های آنها استفاده کنم.

به همین دلیل، من این وبلاگ و چندین کانال/وبلاگ آموزشی دیگر در زمینه های مورد علاقه خود ایجاد کرده ام و در آنها مطالب مفید و جذاب را با دوستان و علاقه مندان به این حوزه ها به اشتراک می گذارم. شما می توانید کانال های من را در روبیکا و ایتا در انتهای این صفحه پیدا کنید و از محتوای آنها لذت ببرید.

دیگر کار های من

علاوه بر برنامه نویسی، من علاقه مند به فعالیت های علمی و فرهنگی هستم. من چندین سال است که به عنوان گویال در زمینه نجوم و هوافضا فعالیت می کنم و در برگزاری جلسات، دوره ها و مطالب آموزشی و … مشارکت دارم. من دوست دارم که بازدیدکنندگان را با جذابیت های علم نجوم و فضانوردی آشنا کنم و از پاسخ گویی به سوالات آنها لذت می برم.

سخن پایانی؛

این وبلاگ رو برای اینکه بتوانم با شما، دوست خوبم؛ در ارتباط باشم و درباره خودم، پروژه هام ، علایقم و نظراتم بنویسم و صحبت کنم، راه اندازی کرده ام. 
من دوست دارم که شما را بیشتر بشناسم و نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما را بشنوم. شما می توانید با استفاده از فرم تماس با من یا از طریق شبکه های اجتماعی که در پایین صفحه قرار داده شده اند، با من در تماس باشید.

امیدوارم که این وبلاگ برای شما جالب و مفید باشد و از خواندن مطالب آن لذت ببرید. من سعی می کنم که به طور مرتب مطالب جدید و بروز را در این وبلاگ قرار دهم و به سوالات و نظرات شما پاسخ دهم. من به شما قول می دهم که همیشه صادقانه و روراست باشم و از تجربیات و دانش خود به بهترین نحو استفاده کنم.

با تشکر از حسن توجه شما؛ سید امیرعلی میرحسینی.